Brutálne ťažký Returnal
Brutálne ťažký Returnal

Brutálne ťažký Returnal

| 3535 x

Returnal

  • Skvelo využíva všetky možnosti PlayStationu 5
  • Poctivá sci-fi zápletka
  • Naozajstná výzva aj pre hráčov zo starej školy
  • Super spracovanie

 

Obtiažnosť Returnalu nespočíva v tom, že by ste museli mať špičkové reflexy, ako napríklad v soulslike hrách, len málokedy tu narazíte na nepriateľa, ktorý by vám sám o sebe dokázal vystaviť stopku. Samotný boj funguje na princípe tzv. Bullet Hell, takže okrem presného mierenia musíte byť aj neustále v pohybe. Občasná chyba sa dá ľahko napraviť, ale akonáhle ich urobíte viac za sebou, je váš osud spečatený.

V Returnal sa umiera, a to až príliš veľa. Všadeprítomná blízkosť smrti je kľúčový prvok príbehu i hrateľnosti, po každom Game Over sa totiž svet vygeneruje úplne od začiatku. Nejde o vyložene náhodné mapy, ako poznáme napríklad z Diabla, ale o predpripravené arény, ktoré sa náhodným spôsobom radia za seba a nadrobno modifikujú. Tam, kde ste naposledy bojovali s minibossom, môžete nabudúce stretnúť len pár základných nepriateľov. Alebo napríklad dvoch minibossov. Hra je rozdelená na niekoľko úplne odlišných levelov, ktorým sa tu hovorí biómy. Okrem toho, že každý z nich ponúka úplne odlišnú grafickú prezentáciu, sa v nich výrazne mení aj spôsob hrateľnosti. Niektoré napríklad obsahujú čiastočne otvorený svet, inokedy sa zase budete pohybovať po malých plošinách, čo vyžaduje úplne odlišný štýl boja.

Raz tak napríklad bude z nepriateľov vypadávať viac "zlatiek", spomalí sa vám ale rýchlosť prebíjania, druhýkrát zase dostanete silnejšie údery nablízko výmenou za slabšie brnenie. Týchto "buffov" je tu nespočetné množstvo a dávajú hre obrovskú variabilitu, pretože len ich premyslené kombinovanie vedie k úspechu. Nemôžete jednoducho zbierať všetko, na čo narazíte a púšťať sa po hlave do nebezpečenstva. Naopak, je potrebné si starostlivo vyberať, do ktorých stretnutí sa púšťať a či sa prípadná odmena vôbec oplatí. Hra je vybalancovaná tak, aby vás neustále udržiavala v napätí, každé ďalšie dvere budete otvárať so strachom z nasledujúceho stretnutia. Na druhú stranu vás hra dokáže adekvátne odmeňovať, či už lepším vybavením alebo ďalším čriepkom zaujímavého príbehu.

Returnal zo začiatku pôsobí brutálne ťažko, v skutočnosti to ale nie je tak strašné. V prípade, že sa vám dlhodobo nedarí, príde nenápadná pomoc. Keď som napríklad vinou netrpezlivosti a zbrklosti párkrát lacno zomrel, nadelila mi hra v prvej miestnosti extrémne silnú zbraň, v druhej potom teleport rovno do pokročilej fázy nepriateľskej pevnosti. Nijako extra ťažké nie sú ani súboje s hlavnými bossmi. Tí síce vyzerajú pôsobivo a majú niekoľko životných fáz, väčšinu som ale porazil hneď na prvý pokus.

Na záver som si nechal technologickú prezentáciu, ktorá je jednoducho skvostná. Prvýkrát som pri hre zažil pocit skutočného next-génu, keď ide úplne bez lagu vo 4K rozlíšení, 60 snímkach za sekundu. Grafike skvele sekunduje precízne namixovaný zvuk. Zásadným kameňom zážitku je však ovládač DualSense. Priznám sa, že ma toľko vychvaľované haptické ovládanie doteraz nechávalo úplne chladným. Ale Returnal ukazuje, že šikovní vývojári s haptiky dokážu urobiť divy.

 

Pozrite si trailer:

A teraz do akcie! Pozrite si ako hra vyzerá z pohľadu gameplayu:

 

DIGIHRY SCORE:

GRAFIKA – 8/10   

HRATEĽNOSŤ -  8/10     

NÁŠ DOJEM – 8.5/10   

CELKOVÉ SKORE – 8.2/10

Recenziu napísal Lukáš Jurík.

 


Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať


Karla M. (SK)

27.3.2024 11:10 ( 1 deň dozadu)
[Hodnotenie z Heureka.sk]

  • Rýchle dodanie tovaru, perfektná komunikácia s obchodom

Volodymyr S. (SK)

27.3.2024 08:48 ( 1 deň dozadu)
[Hodnotenie z Heureka.sk]

  • najlepšia cena

Marek M. (SK)

25.3.2024 19:26 ( 2 dní dozadu)
[Hodnotenie z Heureka.sk]

  • Rýchlosť dodania
  • Tovar prišiel v stanovený dátum
  • Komunikácia
  • Nič