Halo Infinite je masaker
Halo Infinite je masaker

Halo Infinite je masaker

| 176 x

Halo Infinite

 

·       Multiplayer sa vydaril

·       Vynikajúca prestrelka

·       Príbeh je zábavné sledovať

·       Chémia medzi postavami funguje

·       Integrácia vystreľovacieho háku

·       Možnosti likvidácie v otvorenom svete

 

Super vojak. Hrdina. Sparťan. Posledná nádej ľudstva, ikonický Master Chief, vyráža opäť do boja, aby nás všetkých zachránil. Tentokrát si zastrieľa aj v otvorenom svete.

Úhlavným nepriateľom je tentoraz rasa Banished, ktorá ovládla Halo Zeta. Cez hologramy sa k nám prihovára vojnový náčelník Escharum. Cieľom je zastaviť Banished a zistiť, čo sa vlastne stalo s Cortanou a aké boli jej motívy. Pochopeniu napomáhajú echá, fragmenty dát, ktoré do seba postupne zapadnú. Kamošom na vysielačke je pilot, ktorý Master Chiefa na začiatku zachráni, väčšinu dialógov však obstaráva umelá inteligencia Weapon, ktorá nahrádza Cortanu. Dynamika je rovnaká. Master Chief hovorí v jednoduchých vetách, zatiaľ čo Weapon je tá, ktorá sa vykecává a prejavuje emócie. Príbeh má jeden veľmi zaujímavý moment, keď do seba všetko zapadne. Je pomerne priamočiary, nečakajte nejaké šialené zvraty, avšak tým, že tvorcovia len naznačujú a hrajú na mysterióznu strunu, ma bavilo ho sledovať.

Po hernej stránke je Halo Infinite veľmi zaujímavý mix. Keby som to mal k niečomu prirovnať, spomenul by som nového Dooma, Serious Sama a Far Cry. Halo Infinite prvýkrát láka na otvorený svet, ale nie je to také horúce. Začiatok hry, zhruba hodina a pol, je klasické zovreté Halo ako ho poznáme. Potom sa pred nami otvorí členitý otvorený svet, ktorý budeme postupne čistiť od nepriateľov. Je možné ísť len po príbehových misiách, ale oplatí sa plniť aj tie ostatné, či už kvôli zbraniam, vozovému parku, rýchlemu cestovnému či vylepšovaniu výbavy. Koniec hry je zase zovretý a myslím, že to hrateľnosti prospieva. Náplň je samozrejme stále rovnaká: budete vymýšľať, ako si čo najefektívnejšie poradiť s rôznou skladbou nepriateľov.

Otvorený svet je na dnešné pomery maximálne priemerný. Zaberanie základní pre rýchle cestovanie, ničenie propagandistických vysielačov, zabíjanie nepriateľov, aktivácia x rôznych bodov. Živ, zabudol som na niečo? Áno, ešte môžete hľadať veľmi originálne audio nahrávky trochu v štýle „uá, je ich príliš“, streľba, šum, koniec signálu. Všetky tieto nedostatky však vynahrádza vlastná akcia, ktorá je, ako som už vedel z fantastického multiplayera, absolútna špička. Máte totiž hromadu možností, ako základne či body záujmu vyčistíte. Môžete obzrieť miesto, zistiť, že na kopčeku hliadkujú sniperi a najprv sa vypraviť tam. Zoberiete pušky a z diaľky sa zbavíte pár cieľov. Neskôr budete oveľa brutálnejší. V trochu otvorenejších častiach som napríklad nasadol do Ghosta, čo je extrémne rýchle, dobre manévrovateľné vozítko, s ktorým som sa zahral na Carmageddon a do nepriateľov tak nielen strieľal, ale ešte do nich nabiehal. Samozrejme to nie je možné vždy a na silnejších nepriateľov to nefunguje, chcem však ilustrovať, že strieľanie a likvidáciu je možné si užiť veľa spôsobmi.

Novinkou je vystreľovací hák, pomocou ktorého môžete zdolávať výšky, prípadne sa rýchlo pritiahnete do krytu, alebo si naopak pritiahnete zbraň. Najväčšiu zábavu si s ním však užijete opäť v bitkách. Je to ideálny pomocník proti nepriateľom s energetickým štítom. S vylepšením neskôr na chvíľu nepriateľov omráči. Priťahovať sa k nepriateľom a likvidovať ich pažbou zbrane, alebo napríklad obrovským kladivom, je veľmi uspokojivý pocit. Čo sa strelných zbraní týka, gunplay nemá chybu. Ochutnáte veľa silných zbraní, ale rýchlo do nich dôjdu náboje, takže nezostane nič iné, než vziať to, čo je práve po ruke.

Audio stránka je špičková, od hudby cez dabing po zvuky zbraní. Grafika je pekná, na niektorých miestach sa zastavíte, rozhliadnete a pokocháte, či už to je mimozemská architektúra alebo nejaké trosky. Ale že by bol onen-next-gén, z ktorého sa posadím na zadok, to zase nie. Možno až na pomerne časté detailné zábery na Master Chiefovo dopraskané brnenie, respektíve helmu.

Na záver môžem len zopakovať, že hoci má Halo Infinite v čiastkových aspektoch rezervy, výsledný dojem je parádny. Niekoľkokrát som sa pristihol, ako ma hra úplne pohltila. Dobre dávkuje akciu, príbeh, zatiaľ čo otvorená časť rozširuje možnosti bez toho, aby hráča stačila uťahať.

 

Pozrite si trailer:

A teraz do akcie! Pozrite si ako hra vyzerá z pohľadu gameplayu:

 

DIGIHRY SCORE:

GRAFIKA – 8.5/10   

HRATEĽNOSŤ -  9/10     

NÁŠ DOJEM – 9.5/10   

CELKOVÉ SKORE – 9/10

Recenziu napísal Lukáš Jurík.

 


Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

F1 2018 recenzia

10.9.2018 15:45   |   1267 x   |  
F1 2018 recenzia

Musíte sa vcítiť do návrhárského týmu Codemasters´ keď sa na konci sezóny 2017 stretnú s každoročným „Čo pridáme do hry pre ďalší rok?”. Takto si to predstavujem ja. “No, ...



Milan M. (SK)

24.1.2022 14:06 ( 9 hod dozadu)
[Hodnotenie z Digihry]

Super obchod


Ján K. (SK)

21.1.2022 11:24 ( 3 dní dozadu)
[Hodnotenie z Heureka.sk]

Hru, ktorú som si objednal, nemali na sklade. Obchod z tohto dôvodu objednávku zrušil. Ako ospravedlnenie mi poslali kľúč k inej hre zadarmo. Peniaze za objednávku obchod vrátil do 3 pracovných dní. Obchod hodnotím kladne.


Nikol S. (SK)

21.1.2022 10:28 ( 3 dní dozadu)
[Hodnotenie z Heureka.sk]

  • rýchle vybavenie objednávky